Ako si vybrať kancelársku stoličku a iné vybavenie pracovného kútika?

21.11.2022, ABC-bývanie.sk | Interiéry, domácnosť

Doma sa neradi zaťažujeme pracovnými povinnosťami. Sú však situácie, keď sa tomu jednoducho nevyhneme. Základom je preto vhodné kancelárske vybavenie na domáce účely. Kde a ako ho umiestniť?

shutterstock_1898452921-kanc-doma-1-X.jpg

 

Vhodný priestor pre domácu kanceláriu

Najčastejšie výber padne na obývačku alebo spálňu. V nich treba nevyhnutne priestor prerozdeliť. Vyberáme tak, aby sa tu našlo dosť miesta na základnú výbavu, a to kancelársky stôl, resp. dosku s kancelárskou stoličkou. Pre špecifiká sedavého zamestnania sa na kancelárske stoličky kladú zvýšené nároky.

Ich základnú stavbu tvorí opierka hlavy, chrbtice a drieku na posúvanie panvy dozadu. Z hľadiska časovej náročnosti pri sedavých prácach uprednostňujeme aj opierky rúk a pre lepší pohyb, resp. kontakt s okolím, modely s otočným systémom. V takejto konštrukcii si vieme vyhľadať už aj kancelárske kreslá pre zdravú prácu za počítačom alebo na herné aktivity.

Už toto základné kancelárske vybavenie nás nabáda priestor prerozdeliť. Poslúžia nám na to vhodné textílie alebo praktický nábytok, napr. komody či variabilné policové systémy, a to aj pre systematickosť a poriadok pri práci.


Ako vyčariť optimálne prostredie

Priestor a vybavenie pre kanceláriu by sme už teoreticky mali. Otázne je, ako si vylepšiť prostredie a podmienky pre prácu na doma. Musíme predísť stresu, hluku a domácemu chaosu, ktoré vedú k zníženej produktivite a neúspechom. Pracovný priestor nenechávame v základnej "sterilnej" výbave – doplníme ho aspoň o dvojkombináciu farieb, z ktorých dominantná podporuje koncentráciu a myslenie (napr. modrá).

Priestor si vyzdobíme dekoráciami, obrazmi a aspoň jednou živou kvetinou. Počas práce si doprajeme čo najviac prirodzeného svetla a nežiaduci digitálny ruch potlačíme na minimum.

Foto: Dariusz Jarzabek / Shutterstock.com

Podobné články