Obnova dúbravsko-karloveskej radiály v Bratislave pokračuje
V Bratislave pokračuje tretia, posledná etapa rekonštrukcie električkovej trate od tunela pod hradom do Dúbravky (Dúbravsko-karloveskej električková radiála). Práce majú trvať do septembra t.r.
Posledná etapa rekonštrukcie trate električiek od tunela pod Bratislavským hradom do Dúbravky je najdlhšia a najkomplikovanejšia časť stavby. Práce od tunela po Molecovu ulicu v Karlovej Vsi sa rozbehli začiatkom mája, majú trvať do septembra a vyžiadajú si viaceré dopravné obmedzenia a zmeny v mestskej hromadnečj doprave (MHD).
V rámci stavebných prác sa vymieňajú koľajnice, upravuje koľajový zvršok aj spodok. V úseku je kompletne vylúčená električková doprava, MHD do mestských častí Karlova Ves a Dúbravka zabezpečuje náhradná autobusová doprava. "Obmedzenia by mali trvať do septembra, keď má byť Karlovesko-dúbravská radiála kompletne zmodernizovaná," informovalo hlavné mesto.
Zmeny v MHD sa dotknú električiek 4 a 9. Tie premávajú medzi bratislavskými Zlatými pieskami a centrom mesta, resp. medzi Ružinovom a centrom. Prestupný bod na autobusy do Karlovej Vsi a Dúbravky je na Námestí Ľudovíta Štúra a na Šafárikovom námestí. Spojenie s Dlhými dielmi má na starosti náhradná autobusová linka X33 od novej budovy Slovenského národného divadla (SND).
Náhradná autobusová linka X5 nahradila električky od novej budovy SND cez Molecovu ul. až po zastávku Pri kríži v Dúbravke. Linka 32 má posilnený interval na 7,5 minúty v rannej špičke a 15 minút od dopoludnia do večera. Linky 33 a 133 nahradila linka X33.
Automobilová doprava ide v jednom jazdnom pruhu v úseku od tunela po Molecovu ul. do Karlovej Vsi a v smere do centra mesta v úseku za mostom Lafranconi po River park. Pre rekonštrukciu trate je na Karloveskej vylúčené ľavé odbočenie z mesta na Molecovu smerom na Dlhé diely. Autá aj autobus X33 budú električkovú trať prechádzať na úrovni bývalej zastávky Jurigovo námestie, vrátia sa ku križovatke na Molecovej a na Dlhé diely budú pokračovať po odbočení vpravo.
Rekonštrukcia Dúbravsko-karloveskej električkovej radiály sa začala v júni 2019, má stáť 65,1 milióna eur (vrátane DPH). Stavbu realizuje ju združenie firiem DK Radiála, členmi skupiny sú TSS Grade, český Metrostav, Swietelsky-Slovakia a ELZA - Elektromontážny závod Bratislava. Náklady na modernizáciu trate sa zaplatia z eurofondov.
Foto: Bratislavské noviny